vientiasiakirjat.fi-palvelu parani entisestään

Tampereen kauppakamarin toimistolla asiakirjavastaavia on yleensä kolme: Lasse Parviainen, Reetta Pienimäki sekä työharjoittelija TAMKista – tänä syksynä Heini Korpiniemi.

Tampereen kauppakamarin toimistolla asiakirjavastaavia on yleensä kolme: Lasse Parviainen, Reetta Pienimäki sekä työharjoittelija TAMKista – tänä syksynä Heini Korpiniemi.

Nopea, helppokäyttöinen, selkeä, tehokas, toimiva. Kauppakamarien vientiasiakirjat.fi-palvelua on uudistettu, ja nyt 99 prosenttia käyttäjistä antaa sille asiakaspalautekyselyssä erittäin hyvän tai hyvän arvosanan. Vuonna 2019 prosentti oli 94.

Palvelun toiminnallisuuksista tyytyväisimpiä oltiin alkuperätodistuksen hakuun, erittäin tyytyväisten osuus oli 81 prosenttia, kun se vuonna 2019 oli 53 prosenttia. Vahvistettavan asiakirjan tallentamiseen tyytyväisiä oli 69 prosenttia. Tulostamisongelmista tuli jonkin verran palautetta, mutta tuloksissa kuitenkin erittäin tyytyväisten osuus oli kasvanut 67 prosenttiin edellisvuoden 49 prosentista. Arkiston ja ajankohtaista-osion käyttö ei ollut vielä kaikille tuttua.

vientiasiakirjat.fi-palvelun toiminnallisuuksista tyytyväisimpiä oltiin alkuperätodistuksen hakuun.

vientiasiakirjat.fi-palvelun toiminnallisuuksista tyytyväisimpiä oltiin alkuperätodistuksen hakuun.

– Hyvää palautetta tullut. Aikaisempaan verrattuna asiakirjojen hakeminen ja käsittely ovat nopeutuneet ja helpottuneet huomattavasti. Vanha järjestelmä sai kyllä kehuja helppokäyttöisyydestä, mutta tämä uusi on nyt osoittanut, mitä helppokäyttöisyys on, arvioivat ulkomaankaupan asiakirjoista vastaavat Reetta Pienimäki ja Lasse Parviainen.

Asiakkaat arvostavat kauppakamarien hyvää, nopeaa ja asiantuntevaa palvelua.

Asiakkaat arvostavat kauppakamarien hyvää, nopeaa ja asiantuntevaa palvelua.

Asiakkaat kertovat myös arvostavansa kauppakamarien palvelua: 76 prosenttia oli tyytyväinen asiointiin kauppakamarin kanssa (74 %). TOP5-arviot palvelusta olivat sujuva, hyvä ja nopea palvelu, asiantunteva, ammattimainen, ystävällinen ja joustava. Tampereen kauppakamarin palvelua kiitettiin ammattitaitoisuudesta, ripeydestä ja ystävällisyydestä.

Asiakastyytyväisyyskysely tehtiin 5.–16.10. vientiasiakirjat.fi-palvelun kaikille käyttäjille. Vastaanottajia oli noin 4700 ja kyselyyn vastasi 483 asiakasta. Tampereen kauppakamarin jäseniä vastaajista oli 14,7 prosenttia. Tuloksia verrattiin syksyllä 2019 tehtyyn samanlaiseen kyselyyn, jossa oli vastaajia 413.