Nuorille töitä – Rekrytori goes Kesäduuni21

Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut ja Rekrytori yhdistävät voimansa Kesäduuni 21 -kampanjassa, jotta mahdollisimman moni nuori saisi kesätöitä.

Korona vei monelta nuorelta kesätyökokemuksen viime kesänä. Kesäduuni 21-kampanjassa yhdistetään voimat ja maksimoidaan keinot nuorten auttamiseksi. Kuva Tampereen kaupunki

Työllisyys- ja kasvupalvelut ja Rekrytori edistävät yhdessä nuorten työllistymistä ja herättävät etenkin pieniä yrityksiä palkkaamaan nuoria. Kevään ajan kestävän yhteistyön nimeksi on sovittu Rekrytori goes Kesäduuni21.

Kampanjassa Tampereen alueen yritykset etsivät 17–30-vuotiaita kesätyöntekijöitä. Kesätyöpaikkoja löytyy muun muassa tekniikan, kaupan, kiinteistöpalvelujen sekä kuljetuksen ja logistiikan aloilta.

– Halusimme löytää uusia keinoja parantaaksemme nuorten kesätyömahdollisuuksia, sillä korona on vienyt monelta nuorelta jo yhden kesätyökokemuksen. Rekrytori-yhteistyön kautta sanoma työllistämisen tärkeydestä saadaan yhä useampien yritysten tietoon, sanoo erityisasiantuntija Petri Pekkola Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalveluista.

Kesäduuni21 toimii palvelualustalla, johon ohjataan nuoret ja ylimääräisiä käsipareja kaipaavat työnantajat.

– Yritys ja nuori perustavat omat profiilinsa. Tavoitteena on, että tarjonta ja tarve kohtaavat. Kuvaamme myös videosarjan, jolla nuoret saavat sanoa, mitä toivovat yrityksiltä, Rekrytori–Koulutorin vastaava tuottaja Mikko Honkala kertoo.

Kesäduuni21 -kampanja kannustaa yrityksiä tutustumaan myös kansainvälisiin vaihto- ja tutkinto-opiskelijoihin sekä muihin maahanmuuttajanuoriin. Honkalan mukaan he voivat olla kullanarvoisia vientilähettiläitä suomalaisille yrityksille.

Rekrytori® on rekisteröity tavaramerkki, jonka omistavat Tampereen kauppakamari ja Honkalamedia Oy, joka myös tuottaa tapahtumat ilman julkista tukea. Tapahtumia on tuotettu vuodesta 2008 lähtien.


Tutustu Kesäduuni 12 -kampanjaan täältä.