Webinaari: COVID-19 -tilanne ja yritysten sopimussuhteet

Tiistaina 9.6. klo 14:00 - 15:15, webinaari

COVID-19 vaikuttaa globaalisti ja valtakunnallisesti kaikkien yritysten liiketoimintaan ennen näkemättömällä tavalla. Tilanteeseen sopeutuminen edellyttää nopeita toimia niin yritysten sopimusympäristössä kuin rakenteessakin mukaan lukien yritysten riskienhallinta sekä sopimusrakenteet ja sen uudelleenjärjestelyt.

Kauppakamarin yhteistyökumppani Eversheds Asianajotoimisto on valmistellut webinaarina toteutettavan paketin havainnoista yritysten varautumisesta poikkeuksellisiin oloihin, jotka COVID-19 on aiheuttanut yrityskenttään ja niiden toimintaympäristöön, sekä aikaan kriisin jälkeen.

Tässä riskienhallintawebinaarissa käydään otsikkoteeman osalta läpi neuvoja ja avainhavaintoja siitä, mitä COVID-19 -kriisi aiheuttaa yritysten riskienhallinnassa ja sopimustilanteessa.

Ohjelma:

  • COVID-19 ja sen välittömät vaikutukset yritysten sopimuksiin
    • alihankintaketjun sopimukset ja suoritushäiriöt
    • kriisin vaikutus sopimuksiin ja riskienhallintaan
    • force majeure -soveltuminen COVID-tilanteessa?
    • vientikaupan sopimukset muutoksessa; tärkeimmät COVID-19 -vaikutukset?
  • Yrityksen riskienhallinnan uudelleenjärjestely kriisitilanteessa
    • havaintomme vallitsevasta tilanteesta – kuka maksaa korvaukset?
    • vakuutusturva?
    • 10 vinkkiä riskienhallintaan

Asiantuntijoina webinaarissa ovat Eversheds Asianajotoimiston osakkaat Hannu Rintala, Vesa Turkki ja Antti Husa.

Jäsenhinta 120 € + alv, normaali hinta 190 € +alv.

Ilmoittaudu mukaan alla olevan linkin kautta. Ilmoittauminen on avoinna maanantaihin 8.6. asti.

Huom! Webinaari toteutetaan etäkokouksena Microsoft Teamsin kautta ja osallistujamäärä on rajattu. Ilmoittautuneet saavat sähköpostitse osallistumislinkin webinaariin ennen koulutusta, webinaaripäivänä klo 12.00 mennessä. Linkistä voi liittyä webinaariin joko selaimen tai Teams-sovelluksen kautta. Webinaariin liittyminen ei vaadi sisäänkirjautumista. Varmistathan, että mikkisi ja kaiuttimesi ovat kunnossa ennen tilaisuuden alkua. Muista pitää mikki ja kamera suljettuina, kun et ole äänessä. Mikäli et ole saanut linkkiä webinaaripäivänä klo 12.00 mennessä, tarkistathan myös roskapostisi.


Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen. Webinaari järjestetään yhteistyössä muiden alueellisten kauppakamareiden kanssa.

Hannu Rintala on Eversheds Asianajotoimiston osakas. Hänellä on pitkä kokemus asianajajana ja neuvonantajana kotimaisissa ja kansainvälisissä yrityskaupoissa.
Hannu on Eversheds Asianajotoimiston kansainvälisen kaupan osaamistiimin vetäjä ja on erikoistunut kansainvälisiin kaupallisiin sopimuksiin erityisesti toimituksiin, jälleenmyyntiin, alihankintaan ja yritysten kansainvälistymiseen liittyen. Hän toimii koti- ja ulkomaisten yritysten neuvonantajana kaupallisia sopimuksia koskevissa asioissa.

Vesa Turkki on Eversheds Asianajotoimiston osakas. Hän on 20-v. uransa aikana toiminut asianajajana ja neuvonantajana kymmenissä yrityskaupoissa, joko myyjän tai ostajatahon avustajana. Erityistä kokemusta Vesalla on tilanteista, joissa yrityskaupassa on mukana ulkomaisia tahoja tai pääomasijoittajia ja tilanteista, joissa yrityskauppa liittyy omistajan tahtoon skaalata yritystoiminnan kokoa yrityskauppojen kautta.

Antti Husa on Eversheds Asianajotoimiston osakas ja Tampereen toimiston vetäjä. Antti tekee säännöllisesti erilaisia yritysjärjestelyitä sekä yhtiöoikeudellisia kysymyksiä koskevia toimeksiantoja. Hänellä on kokemusta sekä listaamattomien että listattujen yhtiöiden yritysjärjestelyistä Suomessa sekä Suomen ulkopuolella. M&A–yritysjärjestelyiden lisäksi Antti tekee säännöllisesti myös yritysjärjestelyitä, joissa on elementtejä kohdeyrityksen velkojen uudelleenjärjestelystä.