Analytiikka ja markkinoinnin tulosten mittaaminen (Striimi)

Tiistaina 12.12.2023 klo 9.00 - 15.00, Striimi

Digimarkkinoinnin koulutussarjan viimeisessä osassa keskitytään markkinointitoimenpiteiden tulosten mittaamiseen ja analysoimiseen. Koulutuksen jälkeen ymmärrät miten strategia ja tavoitteet kannattaa asettaa mittaamisen tueksi. Opit konkreettisen tulosten mittaamisen prosessin eri kanavissa.

Opit mittaamaan ja analysoimaan orgaanista sekä maksettua dataa eri sosiaalisen median kanavissa sekä saat vertailuarvoja eri mittareihin. Lisäksi opit mittaamaan Google Adsin tuloksia sekä hyödyntämään Google Analytics 4:en mahdollisuudet mittaamisessa ja analytiikassa.

Ohjelma:

  • Strategia ja tavoitteet mittaamisen tueksi
    • Miten luon yritykselle relevantit mittarit ja tavoitteet?
    • Mitä yritykset mittaavat somessa?
    • Case-esimerkit
  • Orgaanisen markkinoinnin mittaaminen eri some-kanavissa (FB/IG, TikTok)
    • Tärkeimmät mittarit ja systemaattinen seurantaprosessi
    • Vertailuarvot eri mittareihin
    • Toimenpiteet datan perusteella
    • Case-harjoitukset
  • Maksetun mainonnan tulosten mittaaminen eri kanavissa (FB/IG, TikTok, Google Ads)
    • Maksettujen mainoskampanjoiden tulosten mittaaminen käytännössä – Tärkeimmät mittarit
    • Tulosten analysointi ja vertailu - Mainosraportit
    • Case-esimerkit ja -harjoitukset
  • Google Analytics 4 mahdollisuudet mittaamisessa ja analytiikassa
    • Mikä on GA4?
    • Sivuston käytön mittaaminen ja analysointi
    • Markkinointikampanjoiden mittaaminen ja analysointi
    • Case-esimerkit ja -harjoitukset
  • Säännöllisen raportointiprosessi
    • Kuukausittaisen mittausprosessin käyttöönotto
    • Tarvittavien raportointipohjien käyttöönotto
    • Case-esimerkit ja -harjoitukset


Asiantuntijana Taneli Katila, Ideal Digi Oy

Jäsenhinta 590 euroa (+ alv), normaalihinta 786 euroa (+ alv)


Koulutukseen ilmoittaudutaan Kauppakamarikaupan kautta.