Sosiaalisen median onnistumisten mittaaminen

Ajankohta: Keskiviikko 19.08.2020, klo 9:00 - 16:00
Paikka: Technopolis Yliopistonrinne
Osoite: Kalevantie 2, 33100 Tampere

Sosiaalisen median sisältömarkkinointia kannattaa kehittää aiemman toiminnan tuloksiin perustuen. Yhteisöpalvelujen omien tilastointityökalujen sekä ulkopuolisten työkalujen avulla mittaat oman tekemisen onnistumista ja löydät kehittämiskohdat jatkoa ajatellen. Lisäksi mietitään keinoja benchmarkata muita toimijoita, joilla on vastaavia kohderyhmiä sosiaalisen median sisällöilleen.

Koulutuksessa saat tukea oikeiden tavoitteiden asettamiseen, mittareiden valintaan ja opit ymmärtämään, millaiset luvut ovat hyviä tuloksia ja miten niihin päästään. Tuloksia verrataan mm. kattavuuden, sitoutuneisuuden ja liikenteen ohjaamisen suhteen ja analysoidaan, millaisia sisältöjä kannattaisi jatkossa tuottaa ja mitä taas jättää tuottamatta. Koulutuksessa perehdytään työkaluihin ja välineisiin, joiden avulla voit mitata sisältömarkkinoinnin onnistumista tehokkaasti.

Iltapäivän työpajaosiossa luodaan mittaamisen malli oman organisaation käyttöön ja suunnitellaan, miten voidaan seurata oman organisaation kanavien ja sisältöjen käytön kehitystä vertailukelpoisilla mittareilla.

Kenelle: Koulutus on hyödyllinen kaikille, jotka toimivat organisaatioiden markkinointiviestinnän, sisältömarkkinoinnin ja/tai sosiaalisen median parissa. Nimikkeesi voi olla esimerkiksi viestintä- tai markkinointipäällikkö tai -suunnittelija, tiedottaja, sisällöntuottaja, viestinnän suunnittelija / koordinaattori, community manager tai yhteisömanageri.

Ohjelma:

Klo 8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
Klo 9.00 Koulutuksen avaus

  • Sosiaalisen median mittaaminen ja onnistumisten analysointi
    • Eri palvelujen omat tilastoinnin työkalut
    • Muut työkalut ja välineet onnistumisten mittaamiseen
  • Toimialan benchmarkkaaminen sisältötyön kehityksen tukena
  • Mittaamisen mallit ja käytännön prosessit
  • Työpaja: Räätälöidyn mittaamisen mallin luominen oman organisaation käyttöön

 
Klo 16.00 Koulutus päättyy

Tarjoilut: aamukahvit alkaen klo 8.30, lounas klo 11.30, iltapäiväkahvit klo 14.00
 
Asiantuntijana sisältöstrategi ja digitaalisen markkinointiviestinnän asiantuntija Mikko Vieri

Jäsenhinta 360 euroa (+ alv), normaalihinta 720 euroa (+ alv). Hinta sisältää koulutuksen, materiaalin ja ohjelmassa mainitun tarjoilun. Osallistumismaksu laskutetaan jälkikäteen. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeisistä peruutuksista veloitamme hinnasta 50 %.

Ilmoittaudu viimeistään 7 päivää ennen tilaisuutta alla olevalla lomakkeella tai puh. 03-230 0555.



x {{ error }}

Täytä alla oleva lomake ja paina lähetä-nappia:

Kiitos, lomake on otettu onnistuneesti vastaan!